Artyści
- Pęczuła Jerzy
- Biały Miro
- Fullarton Mike
- Karpiński Alfons
- Galus Angelika
- ANIMA - Pracownia Biżuterii Autorskiej
- Vardikyan Tigran
- Wideł Przemek
- Lewińska Anna
- Batruch Stanisław
- Barysz Marcin
- Urbański Robert
- Bodnarowska-Albrych Magdalena
- Bieńkowska-Kopczyńska Maria
- Warchoł Katarzyna - ArtSutasz
- Carruthers Gerard
- Chmielek Magdalena
- Dąbrowski Stanisław
- Gawlik Magdalena
- Iwan Friedrich
- Karwacki Janusz
- Komornicka Marta
- Kolanko Piotr
- Klimczyk Tomasz
- Zabawa Maciej
- Stano Magdalena
- Koszeliński Stanisław
- Kuźnik Zofia
- Madeyski Wojciech (Voy)
- Maślerz Magdalena
- Malska Władysława
- Mazur Justyna
- Pacanowska Felicja
- Popiołek-Rodzińska Irena
- Reterska Dorota
- Soldinger Antoni
- Sierżęga James
- Stachiewicz Piotr
- Stasiak Ludwik
- Szczerbiński Marian
- Starościc Piotr
- Tamborska Iwona
- Agnieszka Wilczyńska-Jaroch
- Uziembło Henryk
- Wałach Jan
- Wójcik Henryk
- Wójcik-Konstantinovska Ewa
- Zielińska Anna
- Zienko Artur
Biogramy
Pęczuła Jerzy
Jerzy Grzegorz Pęczuła (ur. 1965 w Lublinie)
Malarz, rzeźbiarz, jubiler. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Lublinie. Studiował w PWSSP w Poznaniu i UMCS w Lublinie. Dyplom uzyskał na kierunku Edukacja Artystyczna. Od 1994 należy do ZPAP.
Jak sam o sobie pisze:
Pochłania mnie kilka dziedzin twórczości. Oprócz malarstwa, od którego rozpoczęła się moja podróż zajmuję się pracą w drewnie w kilku aspektach. Są to większe formy – elementy małej architektury z pogranicza rzeźby i stolarstwa jak i formy małe, takie jak biżuteria ,instrumenty muzyczne czy inne przedmioty zbytku. Stale i z upodobaniem używam starego, wskrzeszonego drewna ,materiału, który jedno życie już ma za sobą. Oczywiście nie jest to reguła – w pracowni mam pod ręką kilkanaście gatunków drewna, m.in. czarny (jak sadza) dąb, sporo owocowych, dużo akacji. Do inkrustacji moje ulubione substancje to bursztyn i mosiądz.
Zobacz dzieła artysty
Biały Miro
Mirosław (Miro) Biały (ur. 1966). Malarz. Liceum Plastyczne ukończył w Lublinie a Wyższą Szkołę Graficzną w Danii (Den Grafiske Højskole), gdzie mieszkał przez 10 lat.
Tworzy głównie sceny figuratywne, gdzie postaci ulegają ciągłemu uproszczeniu i metamorfozie, niemal jak u Owidiusza. Poprzez alegoryczność scen artysta komentuje otaczającą nas rzeczywistość, często w mocno ironiczny sposób.
Zobacz dzieła artysty
Karpiński Alfons
Alfons Karpiński (1875-1961). Malarz. Odbył studia w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1891-1899, pod kierunkiem Floriana Cynka, Izydora Jabłońskiego, Władysława Łuszczkiewicza i Leona Wyczółkowskiego, a następnie kontynuował edukację u Antona Ažbégo w Monachium (1903), u Kazimierza Pochwalskiego w Wiedniu, a od 1907 także w Paryżu. Odbył liczne podróże, m.in. do Włoch i Londynu. Związany na stałe z Krakowem i tamtejszym środowiskiem artystycznym. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”, grupy „Zero”, był członkiem wiedeńskiego stowarzyszenia „Secesja” i krakowskiego TPSP. W czasie I wojny światowej służył w armii austriackiej. Szczególnie cenione są portrety oraz martwe natury jego autorstwa (głównie kompozycje kwiatowe), malowane lekko, rozedrganą plamą barwną.
Zobacz dzieła artysty
Fullarton Mike
Mike Fullarton. Malarz. Absolwent malarstwa i rysunku w Jordanstone Collage of Art and Design w Dundee (Szkocja). Po ukończeniu studiów, przez kilka lat tworzył duże, abstrakcyjne obrazy, które prezentował na licznych wystawach zbiorowych w kraju. Z czasem technika i styl ewoluowały. Jego aktualna twórczość opiera się głównie na kompozycjach geometrycznych, przywodzacych na myśl matematycznie uporzadkowane fraktale.
Zobacz dzieła artysty
Galus Angelika
Angelika Galus (ur. 1976 Kraków). Malarka.
W latach 1996 podjęła studia w Wyższej Szkole Zarządzania w Krakowie, żeby następnie związać swoją ścieżkę ze sztuką na Akademii Pedagogicznej w Krakowie na Wydziale Sztuki (kierunek Edukacja Artystyczna). Dyplom pod kierunkiem prof. Stanisława Sobolewskiego obroniła w 2009 roku. W 2012 roku została przyjęta w poczet członków ZPAP Kraków.
Tworzy obrazy na pograniczu rzeczywistości - czerpiąc z figuracji, wprowadza do niej elementy realizmu magicznego. Kompozycje kreślone są mocno zarysowanymi płaszczyznami geometrii oraz intensywnym, przyciągającym uwagę kolorem.